niedziela, 29 grudnia 2013

"Kyudokan. One World" by Oleg Larionov

Jak już kiedyś wspominałem jestem Karate Nerdem, związane to jest między innymi szukaniem wszystkich możliwych materiałów nt. karate w sieci. Od kiedy powstał youtube stało się to o wiele łatwiejsze ze względu na możliwość otrzymania dużej liczby materiałów filmowych związanych np. z interesującym nas kata. Poprzez lata swoich poszukiwań na yt znalazłem wiele interesujących kanałów w tym kanał Olega Larionov'a, który zamieszcza sporo materiałów dotyczących szeroko pojętego karate tradycyjnego. 
Jakiś czas temu zapowiedział on publikację serii filmów dokumentalnych z miejsca narodzin karate Okinawy. Z niecierpliwością czekałem na pierwszą część, a doczekałem się jej w okresie świątecznym co potraktowałem jako dodatkowy prezent :)
Materiał przedstawia szkołę Okinawa Shorin-ryu Kyudokan Karate i jej wielkiego mistrza Soke Minoru Higa. Autor znakomicie "wprowadził nas" w mury Dojo jak i przeprowadził pasjonujący wywiad z Soke, który znakomicie przedstawia założenia tradycyjnego karate - bez względu na praktykowaną szkołę. Zapraszam do oglądania :)

Z tego co udało mi się znaleźć nauczaniem karate w tym wydaniu zajmuje się Poznański Klub Okinawa Shorinryu Kyudokan Karate 

0 komentarze:

Prześlij komentarz